تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 - 13:08
کد خبر : 3274

رابرت مالی: در رابطه با برجام، وظیفه من نوشتن آگهی ترحیم نیست / همچنان معتقدیم بهترین راه، تواقق است

رابرت مالی: در رابطه با برجام، وظیفه من نوشتن آگهی ترحیم نیست / همچنان معتقدیم بهترین راه، تواقق است

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌ای با رادیو فردا در پاسخ به این سوال که «آیا برجام مرده است؟» گفت: وظیه من نوشتن آگهی ترحیم نیست، من وظیفه دارم از منافع ایالات متحده محافظت کنم و آن را به پیش ببرم.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از انتخاب، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌ای با رادیو فردا در پاسخ به این سوال که «آیا برجام مرده است؟» گفت: وظیه من نوشتن آگهی ترحیم نیست، من وظیفه دارم از منافع ایالات متحده محافظت کنم و آن را به پیش ببرم.

وی افزود: ما چند بار به صراحت گفته‌ایم که ایران و همه ما در سپتامبر یک فرصت طلایی برای احیای برجام داشتیم. همه به توافق رسیده بودیم و برای یکی دو روز تصور کردیم که ایران نیز راضی شده است تا اینکه تهران در آخرین لحظه خواسته‌هایی را مطرح کرد که می‌دانست برای هیچکس قابل پذیرش نیست. بنابراین، این آن‌ها بودند که فرصت بازگشت سریع و فوری به برجام را از بین بردند.

رابرت مالی در ادامه اظهار داشت: ما همچنان به دیپلماسی باور داریم، بنابر این فارغ از اینکه در این چند ماه گذشته جه اتفاقی افتاده است، ما همچنان معتقدیم بهترین راه برای تضمین اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، توافق هسته‌ای است و ما آماده ادامه این دیپلماسی هستیم. اما لازم است دوباره تاکید کنم طرفی که فرصت احیای فوری برجام در سپتامبر را از بین برد، ایران بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.