تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 12:24
کد خبر : 5748

در نشست مشترک با متولیان بیمارستان امینی لنگرود مطرح شد: حفظ «نیت واقف و حقوق مردم» با تک تخصصی کردن بیمارستان امینی لنگرود

در نشست مشترک با متولیان بیمارستان امینی لنگرود مطرح شد: حفظ «نیت واقف و حقوق مردم» با تک تخصصی کردن بیمارستان امینی لنگرود

در نشستی که در رابطه با تعیین تکلیف بیمارستان وقفی امینی لنگرود با حضور مسوولان‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان لنگرود و واقفان برگزار شد، بر ضرورت حفظ نیت واقف و حقوق مردم با تک تخصصی کردن بیمارستان تأکید شد.

در نشستی که در رابطه با تعیین تکلیف بیمارستان وقفی امینی لنگرود با حضور مسوولان‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان لنگرود و واقفان برگزار شد، بر ضرورت حفظ نیت واقف و حقوق مردم با تک تخصصی کردن بیمارستان تأکید شد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  پیش از ظهر امروز نشستی به منظور تعیین تکلیف و استفاده بهینه از بیمارستان وقفی امینی لنگرود با حضور دکتر محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نقوی، امام جمعه شهرستان لنگرود،  تقی روحانی از روحانیون منطقه و امام جمعه شهرستان رودسر، جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، مسوولان هلال احمر استان، جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین اعضای هیئت امناء بیمارستان امینی در دفتر امام جمعه لنگرود، برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به موقوفه بودن بیمارستان امینی لنگرود و لزوم رعایت نیت واقف در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیرها، بر ضرورت بازرسی ویژه و ارایه گزارشی مستند و مدون از بیمارستان لنگرود به ویژه در بخش املاک، مستغلات و اموال وقفی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت در بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود نیز در حال حاضر حدوداً ۵۰ درصد است، افزود: در چنین شرایطی بهترین تصمیم، ارایه خدمات تک تخصصی و چند تخصصی در بیمارستان امینی است تا ضمن رعایت نیت وقف، مردم نیز خدمات بیمارستانی را به بهترین نحو ممکن دریافت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خود، مدافع وقف و حقوق مردم است، تصریح کرد: ارایه خدمات بیمارستانی را به بهترین شکل ممکن به بیمارستان امینی لنگرود باز خواهیم گرداند.

جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این نشست با تاکید بر رعایت حقوق واقف و مردم در بیمارستان امینی لنگرود، اظهار کرد: هدف محوری، ارایه خدمات بیمارستانی در بیمارستان امینی لنگرود است و این دغدغه با تک تخصصی و با چند تخصصی کردن بیمارستان محقق می‌شود.

مهدی نقوی، امام جمعه شهرستان لنگرود نیز در این نشست با اشاره به موقوفه بودن بیمارستان امینی لنگرود، اظهار کرد: لازم است ضمن بررسی توانمندی و کارایی این بیمارستان، نیت واقفان نیز مورد توجه و برنامه‌های تدوین شده منطبق با موازین شرعی و قانونی آن باشد.

همچنین تقی روحانی، امام جمعه شهرستان رودسر و از روحانیون فعال منطقه نیز در این نشست با اشاره به موقوفه بودن بیمارستان امینی و خدمات ارزنده این بیمارستان به مردم، اظهار کرد: نیت واقف بر ارایه خدمات به مردم به صورت بیمارستان است و مطالبه مردم نیز بر همین اساس بوده و لازم است تدابیری اتخاذ شود تا نیت واقف و مطالبه مردم محقق شود.

اعضای هیئت امناء بیمارستان امینی لنگرود و خیران منطقه نیز در این نشست بر ضرورت احیای مجدد بیمارستان امینی لنگرود تاکید کردند.

بازدید آیت الله فلاحتی و دکتر آشوبی از بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود

دکتر محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی به همراه آیت الله رسول فلاحتی-نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان، جلالی – فرماندار لنگرود، دکتر عقیل قلی‌پور- معاون درمان دانشگاه و همچنین دکتر حامد ابراهیمی- مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به صورت میدانی از بیمارستان ۱۳۲ تخت‌خوابی سردار شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور بازدید کرد.

آیت الله فلاحتی و دکتر آشوبی در جریان حضور در بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود، از یک روحانی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا نیز عیادت کردند.

دکتر آشوبی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید حسین‌پور و خداقوت به کادر درمان، خدمات ارایه شده در بخش ها به مردم را بررسی‌ و ارزیابی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با تعدادی از بیماران سرپایی حاضر در بخش‌های اورژانس، رادیولوژی، داروخانه و سایر، گفت‌وگو و رضایتمندی آن‌ها از خدمات ارایه شده را ارزیابی کرد.

دکتر آشوبی با اشاره به مراجعه بالای بیماران به بیمارستان‌ شهید حسین‌پور به ویژه بیماران ترومایی، بر ضرورت توسعه و تجهیز بیمارستان مذکور برای ارایه خدمت بهتر به مردم ، تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دکتر حاج علی صادقی شهرستان لنگرود نیز بازدید کرد.

بازدید دکتر آشوبی و فرماندار لنگرود از بیمارستان امینی لنگرود

صبح امروز دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه جلالی- فرماندار شهرستان لنگرود از محل بیمارستان وقفی امینی شهرستان بازدید کرد.

در جریان این بازدید، کلینیک تخصصی تجمعی سلامت دهان و درمان و مراکز جامع سلامت شهری لنگرود مورد بررسی و خدمات ارایه شده آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر آشوبی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جریان این بازدید با تقدیر از مدافعان سلامت شاغل در این مراکز، بر خدمت مضاعف به مردم و لزوم جدی گرفتن بهداشت بر درمان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به سیاست نظام در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بر ضرورت این مهم از سوی متولیان به ویژه کادر بهداشت از جمله ماماها و پزشکان خانواده تاکید کرد.

عکس: ابوالفضل شکری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.