تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 13:22
کد خبر : 5381

تیم اقتصادی استان پاسخگو باشند؛ بعد از ضعف عملکرد نوروزی در نان، حالا نوبت مرغ شد!

تیم اقتصادی استان پاسخگو باشند؛ بعد از ضعف عملکرد نوروزی در نان، حالا نوبت مرغ شد!

گزارشات و مشاهدات از سطح شهر و استان نشان ‌می‌دهد که علاوه بر کمبود نان در گیلان، افزایش مجدد قیمت مرغ نیز در روزهای آغازین سال به یک چالش بدل شده است.

گزارشات و مشاهدات از سطح شهر و استان نشان ‌می‌دهد که علاوه بر کمبود نان در گیلان، افزایش مجدد قیمت مرغ نیز در روزهای آغازین سال به یک چالش بدل شده است.

به گزارش گیلانی ها خبر،  گیل‌خبر پیش از این نیز در گزارشاتی نسبت به ضعف مدیریتی مدیران اقتصادی استان که منجر به نامتناسب بودن قیمت مرغ در گیلان که خود قطب اصلی تولید و تامین مرغ در کشور است، هشدار داده بود که این امر منجر به کاهش مقطعی قیمت در بازار گیلان شد اما به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد بی‌ثباتی قیمت مرغ در استان هستیم.

در حالی که به راحتی از ماه‌ها قبل می‌شد پیش‌بینی کرد، در تعطیلات نوروزی که با ورود گسترده مسافران همراه است و همچنین تقارن با ماه مبارک رمضان، نیاز و درخواست برای نان و مرغ افزایش چشمگیری خواهد یافت و باید تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای مدیریت بازار در سطح استان انجام گیرد اما نشد آنچه باید می‌شد!

در حالی که بنا به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان است، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد قیمت‌ها به بیش از ۷۰-۷۵ هزار تومان رسیده است.

در این راستا پورحیدری، مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده است، گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم ۶۳ هزار تومان است که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اعلام می شود و لذا همه عرضه کنندگان و فروشندگان ملزم به رعایت این نرخ هستند.
وی با اشاره به تعطیلات روزهای نخست سال و تخلف برخی از واحدهای عرضه کننده، اضافه کرد: متاسفانه برخی از واحدها اقدام به فروش مرغ با نرخ های متفاوت کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان که مسئولیت اصلی تنظیم و مدیریت بازار برعهده وی است باید پاسخگو باشد که چرا نه در موضوع نان و نه مرغ، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی درستی برای مدیریت این حوزه صورت نگرفته است؟ و اگر از قبل افزایش تقاضای نان از سویی و بی‌ثباتی قیمت مرغ از سویی دیگر پیش‌بینی شده بود، چرا این وضعیت به وجود آمده است؟

در حقیقت تیم اقتصادی استان و تمام مسئولان و متولیان امر، از صنعت و معدن تا مدیرکل و معاونت اقتصادی استان باید پاسخ دهند که چرا در حالی که با تلاقی نوروز و ماه رمضان، از همان ابتدا مشخص بود که باید برای عرضه و تقاضای کالاهای اساسی و قوت غالب مردم برنامه‌ریزی دقیق و موثری داشت، اما آنچنان که باید و شاید اقدامی صورت نگرفته است تا این‌گونه، شاهد آشفتگی و بهم‌ریختگی مشهودی در بازار باشیم.

در حالی که در فصول سرد سال، سرمای هوا و بارش برف امری است که آحاد مردم انتظار آن را می‌کشند اما هر بار که برفی می‌آید و مسیر خیابان و جاده بسته می‌شود، مسئولین می‌گویند که غافلگیر شده اند و انتظار بارش برف را نداشته اند!

در ماجرای کمبود نان و افزایش قیمت مرغ در گیلان نیز به نظر می‌رسد مسئولان استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان این روش مدیریتی را حفظ کرده و غافلگیر شده‌اند!

تامین نان و عرضه مرغ به قیمت مصوب شاید ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین خواسته‌ای است که مردم از مسئولان و متولیان استان انتظار دارند اما گویا چنین امر ساده‌ای نیز از عهده و توان آقایان خارج است.

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار پاسخ مسئولین در این زمینه را دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.