تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 22:55
کد خبر : 2305

تعداد سهمیه قاره‌ها برای جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد

تعداد سهمیه قاره‌ها برای جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد

جام جهانی ۲۰۲۶ در سه کشور ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک به طور مشترک برگزار خواهد شد و بدین ترتیب یک جام جهانی متفاوت نسبت به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از فوتبالی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آخرین دوره بازی‌های جام جهانی است که با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود چرا که از جام جهانی ۲۰۲۶ شاهد حضور ۴۸ تیم در رقابت‌های جام جهانی خواهیم بود و همین افزایش تعداد تیم‌ها سبب می‌شود تا سه میزبان برای بازی‌های جام جهانی وجود داشته باشد.

فیفا به طور رسمی تعداد سهمیه‌های قاره‌های مختلف برای جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، کانادا و مکزیک را اعلام کرده است که این سهمیه‌ها بدین ترتیب هستند:

اروپا: ۱۶ سهمیه مستقیم
آفریقا: ۹ سهمیه مستقیم
آسیا: ۸ سهمیه مستقیم
آمریکای‌شمالی، کونکاکاف و حوضه دریای کارائیب: ۶ سهمیه مستقیم
آمریکای جنوبی: ۶ سهمیه مستقیم
قاره اقیانوسیه: ۱ سهمیه مستقیم
پلی‌آف: ۲ تیم از بین قاره‌های آمریکا، آسیا و آفریقا

علاوه بر این تیم ها، ۳ تیم میزبان که ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا هستند هم به طور مستقیم در جام جهانی حضور دارند و بدین ترتیب سهمیه جام جهانی ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود و باید دید که تا آن زمان چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

با توجه به اینکه هشت تیم از آسیا به صورت مستقیم به جام جهانی می‌روند و یک سهمیه پلی آف دیگر برای قاره آسیا در جام جهانی آینده وجود دارد، از همین حالا باید تیم ملی فوتبال ایران را در جام جهانی آینده دانست. در واقع تیم‌های ژاپن، ایران، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، قطر، ازبکستان، عراق، امارات، عمان، چین و ویتنام بخت‌های اصلی حضور در جام جهانی آینده هستند و مطمئنا تیم ملی فوتبال ایران به احتمال ۹۹ درصد در جام جهانی آینده حضور خواهد داشت وعدم حضور تیم ملی ایران در جام جهانی آینده محال به نظر می‌رسد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.