تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 10:17
کد خبر : 312

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان

مراسم گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار به طور همزمان در هشت مرکز آموزشی‌درمانی و ۱۷ بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلانی ها خبر، ۱۷ سپتامبر مصادف با بیست و ششم شهریورماه، از سوی سازمان بهداشت جهانی بنام روز ایمنی بیمار نام‌گذاری شده است و امسال با شعار «دارودرمانی، بدون آسیب» بیمار به طور همزمان در هشت مرکز آموزشی درمانی و ۱۷ بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گرامی داشته شد.

برنامه گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار به همت مدیریت پرستاری دانشگاه با هدف ایجاد آگاهی در مورد ایمنی بیمار، افزایش مشارکت عمومی در ایمنی بیمار و ایجاد برنامه‌هایی به جهت اقدام بمنظور غلبه بر مسائل آسیب به بیمار برگزار شد. در روز جهانی ایمنی بیمار، بیماران، مراقبان، پزشکان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، مدیران مراقبت‌های بهداشتی، و حامیان سلامت در رویدادهای مختلف با هدف افزایش آگاهی در مورد اهمیت مراقبت بیمار محور برای تشویق ایمنی بیمار در مراکز درمانی در این برنامه مشارکت می‌کنند.

برنامه‌های تدارک دیده در این مراسم، شامل جلسه درون بیمارستانی با هدف مروری بر تاریخچه روز ایمنی بیمار و آگاهی از بیانیه سال ۲۰۲۲ سازمان بهداشت جهانی با حضور روسای مراکز آموزشی‌درمانی، بیمارستان‌ها، پرسنل، تقدیر از مشارکت کنندگان فعال در گزارش دهی خطا، بازدید مدیریتی از بخش‌های مختلف بیمارستان، به نمایش گذاشتن فیلم‌های آموزشی مرتبط با شعار روز جهانی ایمنی در بخش‌های دارای بیشترین مراجعه کننده مانند اورژانس و درمانگاه‌های تخصصی، تقدیم تراکت با موضوع آموزش به همراهان بیماران در بخش‌های بستری و برگزاری مسابقه دارویی آنلاین بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.