تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 14:49
کد خبر : 3663

برخی وزیر شدند تا جلوی فامیل خودی نشان دهند!

برخی وزیر شدند تا جلوی فامیل خودی نشان دهند!

سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شعارهای بزرگی داد، از ساخت سالی یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی گرفته تا تقویت ارزش پول ملی و گره نزدن اقتصاد به سیاست خارجی اما تحقق همه این شعارها در ۱۸ ماه گذشته با چالش‌های جدی مواجه شده است.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از نامه نیوز، سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شعارهای بزرگی داد، از ساخت سالی یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی گرفته تا تقویت ارزش پول ملی و گره نزدن اقتصاد به سیاست خارجی اما تحقق همه این شعارها در ۱۸ ماه گذشته با چالش‌های جدی مواجه شده است.

هدایت الله خادمی در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی نتیجه عکس دادن وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور گفت: خیلی از وزرای دولت نمی‌دانند منافع ملی چیست؟ عشق صندلی وزارت داشتند و حالا به آن رسیدند. اگر کشور سیستم اداری درست و حسابی داشت، خیلی از اعضای کابینه یک کارشناس ساده در یکی از دستگاه‌های دولتی بودند.

وی افزود: وقتی می‌خواهند به کسی مسئولیت وزارت دهند باید کارنامه او را ببینند؛ همین طور نباید چنین مسئولیت بزرگی را برعهده‌اش بگذارند. اگر در یک دولت ۴ وزیر ناتوان و ناکارآمد اما بقیه خوب باشند، قابل پذیرش است اما وقتی کل اعضای کابینه ضعیف باشند، اتفاق خیلی بدی است.

وی افزود: این دولت تنها دولتی است که می‌بینم اطلاعات غلط به مردم می‌دهد. مثلا جلوی چشم همگان یک پارچ آبی را می‌شکنند اما به جای آنکه بگویند پارچ آب را شکاندیم، برعکس ادعا می‌کنند ۴ پارچ آب تولید کردیم. این رویکرد خیلی عجیب است. وضعیت اقتصادی کشور امروز بر کسی پوشیده نیست، مردم آثار تورم شدید را با گوشت، پوست و استخوان‌شان لمس می‌کنند، ارزش پول ملی سقوط کرده است اما همه اعضای دولت می‌گویند وضعیت خوبی داریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: اعضای این دولت یا متوجه نیستند در دنیا چه خبر است یا هیچ آشنایی با مسائل ندارند. مردم تحت فشارند و زیر فشار مشکلات اقتصادی استخوان هاشان در حال خورد شدن است اما وقتی دولت می‌گوید «وضع خوب است»، به نوعی مسخره کردن مردم تعبیر می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: متأسفانه تقسیم مسئولیت‌ها در این دولت براساس کارنامه افراد انجام نشد بلکه یکی رفیق یا فامیل کسی دیگری بوده یا عضو فلان گروه سیاسی بوده، براساس همین به او مسئولیت وزارت سپردند. اگر آقایان می‌خواستند صندلی وزارت ببینند، نشستن روی آن را تجربه کنند و جلوی فامیل و طایفه‌شان خودی نشان دهند، ۱۸ ماه در این جایگاه حضور داشتند، حالا زمانی است که استعفا بدهند و بیش از این کشور را با مشکل مواجه نکنند.

وی با بیان اینکه اعضای دولت سیزدهم به فکر نظام باشند، ادامه داد: اگر نظام جمهوری اسلامی نبود، خیلی از آقایان هیچ کاره بودند و حتی اداره یک مغازه را هم دست‌شان نمی‌دادند بنابراین اگر دل‌شان برای این مردم نمی‌سوزد، حداقل به این نظام رحم کنند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه آقای رئیسی باید به خودش رحم کند، اظهار کرد: ۲ سال و نیم دیگر انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم، ایشان از مردم رأی می‌خواهد بنابراین بررسی کند کدام یک از شعارها و وعده‌های انتخاباتی‌اش محقق شده است، فقط یکی از موارد را بیان کند. تا زمان باقی است در ترکیب کابینه تجدید نظر کند و به کسانی مسئولیت دهد که از پس کار بر بیایند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.