تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 11:25
کد خبر : 6487

کارگردان «کلفت ها» بعد از اجرای اولین شب نمایش؛

برای اجرا در خاتم الانبیاء شبی ۲.۵ میلیون تومان می‌خواهند/ این گونه کار کردن یعنی دیوانگی!

برای اجرا در خاتم الانبیاء شبی ۲.۵ میلیون تومان می‌خواهند/ این گونه کار کردن یعنی دیوانگی!

اولین شب اجرای تئاتر «کلفت ها» به کارگردانی امیر حامد در سالن تئاتر شهر رشت بر روی صحنه رفت.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از حکایت گیلان، اولین شب اجرای تئاتر «کلفت ها» به کارگردانی امیر حامد در سالن تئاتر شهر رشت بر روی صحنه رفت.

«کلفت‌ها» نمایشنامه ژان ژنه نویسنده شاخص فرانسوی است و داستان دو پیشخدمت به نام‎های «کلر» و «سولانژ» را به تصویر می‌کشد که برای کشتن خانم خانه نقشه می‌کشند.

امیر حامد کارگردان نمایش بعد از اجرای این نمایش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای این نمایش گفت: این نمایشنامه در مورد ظلم و ظالمی است که در درازای تاریخ ادامه دارد و سعی کردیم به متن نمایشنامه وفادار باشیم. ولی سخت‌ترین راه را برای اجرای نمایش در نظر گرفتیم و به واقع بازیگران ما سختی‌های زیادی کشیدند. وی گفت: این نمایشنامه چندین بار اجرا شده است و ما سعی کردیم به جای تکیه بر طراحی صحنه از خود بازیگران برای صحنه‌سازی استفاده کنیم که کار سختی بود که از بازیگرانم تشکر می‌کنم که آن را درک کردند.

این کارگردان گیلانی خاطرنشان کرد: بازیگران نقش سولانژ و مادام دو نفر هستند که هر شب از یک نفر آن‌ها استفاده می‌کنیم. جا دارد یادی کنیم از آتنا اسدی که مدت‌ها نقش سولانژ را برعهده داشت که چون اجرای قبلی ما روی صحنه نرفت برای تحصیلات به کره جنوبی رفته است.

حامد با اشاره به سختی‌های کار تئاتر در استان گفت: به نظرم اجرای تئاتر در گیلان دیوانگی است! تئاتر به عنوان نمادی از شهر اولین‌هاست. به قول دوستان همین تئاتر شهر قدمتش از تئاتر شهر تهران یک سال بیشتر است. ولی هفده سال به بهانه تعمیرات بستند و بازش نکردند. حالا هم که باز شده مشکلات زیرساختی زیادی است که در کار هم خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: به ما می‌گویند برای اجرای تئاتر در خاتم الانبیاء باید شبی دو میلیون و پانصد هزار تومان بپردازیم. خب ده شب اجرا می‌شود ۲۵ میلیون و هزینه‌های دیگر مثل بازیگر، نور، صدا، پوستر و سالن تمرین هم است که همه این‌ها بالغ بر ۶۰ میلیون می‌شود و مگر تئاتر چقدر درآمد دارد؟ با این وضعیت چیزی جز نمایش‌های سخیف به اصطلاح خنده دار باقی می‌ماند؟ این تازه برای خاتم الانبیاء است، دیگر تالار مرکزی چگونه است؟

این بازیگر و کارگردان در ادامه گفت: تئاتر متعلق به این شهر است. به جای این‌که کمک کنیم و از هویت آن حمایت کنیم نباید برای آن سنگ اندازی کنیم. ما دوست داریم کار کنیم، ولی شرایط هر روز سخت‌تر می‌شود.

گفتنی است این تئاتر که از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده است، هر شب در سالن تئاتر شهر رشت واقع در لب آب، امین الضرب، روبروی کارخانه قند و شکر، تا ۲۲ اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

علاقه مندان برای خرید بلیت به سایت هفت‌ساز مراجعه کنند.

عکس: علی رضا آذرم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.