تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1402 - 12:01
کد خبر : 5322

بازدید ۲ میلیون نفر از مجموعه بناهای تاریخی میدان شهرداری رشت

بازدید ۲ میلیون نفر از مجموعه بناهای تاریخی میدان شهرداری رشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از بازدید ۱۰۰ هزار نفر از شهر تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از مجموعه بناهای تاریخی میدان شهرداری رشت بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از بازدید ۱۰۰ هزار نفر از شهر تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از مجموعه بناهای تاریخی میدان شهرداری رشت بازدید کردند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  ولی جهانی ، با اشاره به استقبال کم نظیر مسافران نوروزی و گردشگران از اماکن گردشگری گیلان اظهار کرد: داده‌های آماری نشان می‌دهد گیلان یکی از استان‌های اصلی مقصد گردشگران بوده است.

وی از بازدید ۱۰۰ هزار نفر از شهر تاریخی ماسوله خبر داد و افزود: عبور آمار بازدیدکنندگان از ۱۰۰ هزار نفر، ثبت یک نوع رکورد برای شهر تاریخی ماسوله رقم زده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به شاخصه‌های کم نظیر گردشگری و تاریخی ماسوله، بیان کرد: وجود طبیعت کم نظیر، جذابیت‌های طبیعی و تاریخی و نامزدی ثبت جهانی ماسوله، از عوامل مهم رشد ۳۸ درصدی حضور مسافران نوروزی به این شهر است.

جهانی با تاکید بر حفظ و حراست از آثار تاریخی و طبیعی، اضافه کرد: بهره مندی از مواهب طبیعی و تاریخی در کنار حفظ و صیانت از این نعمت‌ها به شکل یک فرهنگ تبدیل شود.

بازدید ۸۰ هزار گردشگر نوروزی از دژ تاریخی قلعه رودخان

جهانی به آمار بازدید کنندگان از دژ تاریخی قلعه رودخان اشاره کرد و ادامه داد: بر طبق آمار از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود به ۸۰ هزار نفر از دژ تاریخی قلعه رودخان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: این دژ تاریخی در ۲۵ کیلومتری شهر فومن و در دل جنگل و جاذبه‌های طبیعی واقع شده که همه ساله پذیرای بسیاری از علاقمندان و فرهنگ دوستان از سرتاسر ایران است.

وی از بازدید بیش از ۲ میلیون نفر از بافت و مجموعه بناهای تاریخی میدان شهرداری رشت خبر داد و افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر از بافت تاریخی، مجموعه بناهای میدان شهرداری و تک بناهای تاریخی شهر رشت بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری رشت، بیان کرد: میدان شهرداری و خیابان‌های منتهی به آن با بناهای تاریخی منحصر به فرد، خانه صنایع دستی، خانه و آرامگاه میرزا، موزه‌های باستان شناسی و رشتی دوزی از جمله مکان‌هایی تاریخی که در این مدت بیشتر مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفته‌اند.

جهانی با تاکید بر اهمیت بافت تاریخی شهر رشت و پتانسیل لازم برای ثبت جهانی آن، حذف مداخلات ناهمگن را بسیار ضروری دانست و اضافه کرد: امید است با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های مرتبط و به ویژه مردم فرهنگ دوست، پس از ثبت جهانی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و نامزدی شهر خلاق صنایع دستی، بار دیگر این شهر بتواند در زمینه بافت و بناهای تاریخی نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.