تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مهر 1401 - 13:38
کد خبر : 773

امام جمعه موقت تهران: از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد

امام جمعه موقت تهران: از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد

جماران نوشت: سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست دانشگاه تهران با موضوع بررسی ناآرامی‌ها و تجمع‌های اخیر در کشور گفت از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد. ایمان باور و اعتقاد قلبی است.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از جماران، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست دانشگاه تهران با موضوع بررسی ناآرامی‌ها و تجمع‌های اخیر در کشور گفت از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد. ایمان باور و اعتقاد قلبی است.

وی گفت: بحث این است که آیا اگر ما به مسأله‌ای ایمان نداشتیم و انجام آن کار در مرئی و منظر عمومی برای جامعه آسیب جدی داشت، برای انجام آن آزاد هستیم یا خیر. این را باید مطالعه کرد.

به تازگی در تلویزیون دیدم خانمی خیلی شدید از حجاب دفاع می‌کرد، اما به لحاظ پوشش ظاهری در سر و صورت، حجاب خوبی نداشت. با یک خانم هوشمندی از نزدیکان، تعجب خود را مطرح کردم.

از من سوال کرد که پوشش لباسش چطور بود؟ گفتم لباسش خوب بود. گفت این‌ها بی‌حجابی را در بدن‌نمایی می‌دانند. ولی او خود را محجبه می‌داند. این‌ها مسایلی است که باید به آن توجه کرد و اساساً یک جمع علمی می‌تواند به آن بپردازد. این جمع می‌تواند در این مورد بررسی کند که اگر در یک حدی مسائل اجتماعی، فرهنگی و دینی اقتضائاتی دارد چگونه عمل کنیم تا با آسیب روبرو نشویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.