تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 21:24
کد خبر : 2017

امام جمعه ملایر: مردم آمریکا دوست داشتند تیم ملی ایران برنده شود

امام جمعه ملایر: مردم آمریکا دوست داشتند تیم ملی ایران برنده شود

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه توطئه آمریکا اختصاص به جمهوری اسلامی ندارد، مطرح کرد: آمریکا می‌خواهد در دنیا حاکم بماند اما باید بداند که دورانش گذشته است.

به گزارش گیلانی ها خبر، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری جمعه ۱۰ آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر ملایر، با بیان اینکه جام جهانی فوتبال۲۰۲۲ دو دستاورد خوب داشت، اظهار کرد: دستاورد دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ این بود که فهمیدیم ملت ایران و ایران اسلامی در بین مردم چه جایگاه رفیعی دارد و حتی چقدر مردم آمریکا دوست داشتند که تیم ملی ایران برنده شود.

برقراری ادامه داد: کشورهایی از جمله کانادا، عربستان و آلمان هم که به دنبال حذف ایران از جام جهانی بودند، خودشان حذف شدند.

https://static2.donya-e-eqtesad.com/thumbnail/2J0MB5aUJQlI/QHn8O9nsSzT8qCU7RegsN6Pbb5v74eEtbKeSOh05RaZ7cEKaar5Qa0t7TZyzEhnm/MLFY7IkvmWs0.jpg

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان گفت: رسانه‌های معاند در اتفاقات اخیر استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان را در فضای مجازی بسیار غبارآلود نشان دادند اما همه دیدیم که رئیس جمهور به کردستان رفت و با استقبال پرشور مردم سنندج در بین علمای شیعه و سنی حاضر شد و نماز خواند و سری هم به بازار سنندج زد.

برقراری سفر رئیس جمهور به استان کردستان را سفری راهبردی و خنثی کننده توطئه دشمنان خواند و افزود: رسانه‌های معاندی همچون بی‌بی سی و ایران اینترنشنال از این سفر بسیار عصبانی شدند.

وی با اشاره به درخواست برخی در برگزاری رفراندوم و همه پرسی عمومی در کشور پاسخ داد: کدام کشورها که با کودتا سرکار آمدند اهدافشان را به رفراندوم گذاشتند؟ آیا آمریکا با قدمت نزدیک به ۳۰۰ سال حکومتش را به رفراندوم گذاشته است؟ این در حالیست که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دو بار یکی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ و بار دیگر پس از تکمیل قانون اساسی رفراندوم برگزار شده است.

برقراری در بخش دیگری مطرح کرد: در فضای مجازی هر شب جمهوری اسلامی سقوط می‌کند اما فردای آن روز به کوری چشم دشمنان مقاوم ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه توطئه آمریکا اختصاص به جمهوری اسلامی ندارد، مطرح کرد: آمریکا می‌خواهد در دنیا حاکم بماند اما باید بداند که دورانش گذشته است.

دشمن می‌خواهد مسیر دانشجو را عوض کند

وی در ادامه به ۱۶ آذر که روز دانشجو نامیده شده است، اشاره و مطرح کرد: به گفته شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است که اگر بیدار نباشد نماز جامعه قضا می‌شود.

برقراری ادامه داد: همه فشارهایی که دشمن به دانشجو وارد می‌کند، برای این است که دانشجو موذن دین و ارزش‌ها نباشد و می‌خواهد این را از دانشجویان بگیرد.

وی ۱۶ آذر را روز مرگ بر آمریکا و روز اعتراض دانشجویان بر حاکمیت آمریکا در جهان دانست و بیان کرد: شناسنامه دانشجو در ۱۶ آذر تدوین شده است اما دشمن می‌خواهد این ماهیت را از دانشجو بگیرد و مسیر او را عوض کند.

برقراری با بیان اینکه روز دانشجو باید ضربه مهلکی بر حاکمیت آمریکا بر دنیا باشد، خطاب به دانشجویان گفت: مواظب باشید حاکمیت غرب سرتان کلاه نگذارد.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری به مسئولانی که طی اتفاقات اخیر سکوت کردند، اشاره و مطرح کرد: اینها بدانند اگر در صدر اسلام هم بودند سکوت می‌کردند؛ فقط در ایام انتخابات جبهه و حزب تشکیل می‌دهند و شهر به شهر می‌چرخند.

وی با اشاره به چهلمین روز شهادت شهید مدافع امنیت سرگرد پاسدار «علی نظری» برخورد با قاتلان شهید به عنوان محارب و انتقام از آن‌ها را یکی از درخواست‌های مردم شهرستان از مسئولان انتظامی و قضایی عنوان کرد.

برقراری با تاکید بر اینکه نباید خون این شهید هدر برود، افزود: ما یقین داریم که با مجازات عوامل شهادت این شهید، امنیت پایدار در کشور، استان و شهرستان حاکم خواهد شد.

خانواده‌های محجبه باید با آرامش، امنیت و بدون دغدغه در جامعه حضور پیدا کنند

امام جمعه ملایر در بخش دیگری به اجتماع عظیم دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی و حرم حضرت معصومه (س) اشاره و خاطرنشان کرد: این بانوان حجاب را به عنوان یادگار حضرت زهرا (س) با تمام وجود نگه داشتند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: امروز مسئولان باید حافظ و نگهبان این حجاب، حیا و عفاف در جامعه باشند و خانواده‌های محجبه با آرامش، امنیت و بدون دغدغه در جامعه حضور پیدا کنند.

برقراری اینکه فرد بی‌حجابی که چادر از سر بانوی محجبه بردارد را مایه نکبت، ذلت و باعث شرمندگی دانست و افزود: همه این فتنه‌ها برای این بود که به چنین ارزش‌هایی دهن کجی کنند.

وی با اشاره به برداشتن چادر از سر یک بانوی ملایری توسط فردی بی‌حجاب، خواستار پیگیری جدی مسئولان در این مورد شد و گفت: ملایر شهر ۱۱۰۰ شهید و پایتخت دین داران غرب کشور است؛ این شهرستان آوازه دینی و جهادی دارد و باید آن را با تمام قدرت حفظ کنیم.

برقراری در بخش دیگری از اهدای ۱۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مصلای ملایر از طرف پدر شهید «جمشید بیات» به نیابت از مادر این شهید خبر داد.

وی در پایان سفر نخست وزیر عراق به ایران را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: طی این سفر قراردادها و معاهدات گازی و برقی خوبی منعقد شد و مبارزه با تروریسم، تجزیه طلبان، داعش و پیگیری شناسایی عوامل ترور شهید قاسم سلیمانی از جمله دستاوردهای این سفر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.