تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 14:57
کد خبر : 3902

المانیتور: برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک ارتش‌های امریکا و اسرائیل همزمان با کاهش احتمال احیای برجام

المانیتور: برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک ارتش‌های امریکا و اسرائیل همزمان با کاهش احتمال احیای برجام

المانیتور نوشت: در حالی که تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران قوت خود را از دست داده و تهران برای تقویت توان دفاعی اش به روسیه روی آورده است، ایالات متحده و اسرائیل قرار است از دوشنبه بزرگترین رزمایش مشترکی را که تاکنون بین ارتش دو دولت برگزار شده است، آغاز کنند.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل ازانتخاب،  در ادامه این مطلب آمده است: چهار بمب افکن B-۵۲ ایالات متحده با قابلیت حمل سلاح اتمی، جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵، F-۱۵، F-۱۸ و یک گروه آفندی ناو هواپیمابر به رهبری ناو USS George H.W Bush بوش، ۱۴۲ هواپیمای آمریکایی و اسرائیلی و ۱۲ کشتی جنگی در این مانور نظامی شرکت دارند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که حدود ۶۴۰۰ پرسنل آمریکایی و بیش از ۱۱۰۰ نفر از نیرو‌های دفاعی اسرائیل قرار است در این مانور شرکت کنند.

در این رزمایش، نیرو‌های عملیات ویژه و نیرو‌های زمینی ایالات متحده، تیم‌های جستجو و نجات جنگی خواهد بود. یک مقام ارشد دفاعی گفت که حدود ۱۸۰۰۰۰ پوند مهمات، از جمله بمب‌های هدایت شونده لیزری و راکت‌های چهار سامانه HIMARS آمریکا، استفاده خواهد شد.

ژنرال مایکل «اریک» کوریلا، فرمانده کل نیرو‌های ایالات متحده در خاورمیانه، این رویداد را به عنوان «یک مانور مشترک ترکیبی» توصیف کرد که «قابلیت همکاری ما با شرکایما را در زمین، هوا، دریا و فضای سایبری بهبود می‌بخشد».

کوریلا، فرمانده مرکز سنتکام، این رزمایش را به رزمایش‌هایی تشبیه کرد که ایالات متحده «به طور معمول» با ارتش‌های منطقه انجام می‌دهد. اما یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده که به شرط ناشناس ماندن با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت که این رزمایش بسیار فراتر از این امر خواهد بود.

این مقام گفت: «این مهم‌ترین رزمایش بین ایالات متحده و اسرائیل تا به امروز خواهد بود».

این مقام ارشد دفاعی تاکید کرد که نوک پیکان این رزمایش ها به طور خاص ایران نیست، بلکه این رزمایش برای آزمایش توانایی ارتش آمریکا برای گسیل نیروها به خاورمیانه و ترکیب شدن با ارتش اسرائیل برای پاسخگویی به تهدیدات بزرگ طراحی شده است.

با این وجود، مقامات پنتاگون می گویند انتظار می رود «ایران و دیگر دشمنان ایالات متحده این رزمایش را رصد کنند.»

این نمایش بی‌سابقه نظامی در حالی صورت می‌گیرد که بیش از دو سال تلاش دیپلماتیک دولت بایدن برای مذاکره در مورد احیای برجام، به نظر می‌رسد به پایان رسیده است.

این رزمایش که مقامات پنتاگون و CENTCOM در طی چند هفته با هماهنگی دولت قبلی اسرائیل ترتیب دادند، در بحبوحه نشانه‌هایی از بی صبری دولت بنیامین نتانیاهو بر سر گزارش‌هایی مبنی بر ادامه تلاش ایالات متحده برای دستیبابی به راه حل با ایران از طریق مذاکره رخ می‌دهد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت: «ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را پیدا نخواهد کرد.» وی افزود: «ترجیح ما حل و فصل این مسئله به صورت دیپلماتیک است. این کار دشوار شده است، زیرا برجام در تعلیق است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.