تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 10:17
کد خبر : 2425

وزیر خارجه انگلیس:

استراتژی بلند مدت برای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین داریم

استراتژی بلند مدت برای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین داریم

وزیر امور خارجه انگلیس گفت، لندن استراتژی‌های بلندمدت برای توسعه روابط با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ایجاد خواهد کرد تا از اشاعه نفوذ روسیه در این کشورها بکاهد.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از ایسنا، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه شنبه در بیانیه‌ای گفت: در دهه‌های آتی، سهم بیشتری از اقتصاد جهانی و در نتیجه قدرت جهانی، در دست کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین خواهد بود. پیشنهاد انگلیس متناسب با نیازها و نقاط قوت خودمان خواهد بود و پلی به سمت تجارت، سرمایه‌گذاری، توسعه، دفاع، فناوری و تعامل با تغییرات آب و هوایی می‌زند. این اقدامات با یک منبع قابل اعتماد سرمایه‌گذاری زیرساختی پشتیبانی می‌شود.

او افزود: ما استقامت راهبردی نشان خواهیم داد و مایل به تعهد بلندمدت هستیم. می‌خواهم سیاست خارجی ما دائماً برای فردا برنامه‌ریزی کند، چشم‌انداز را بررسی کند و به ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سال آینده نگاه داشته باشد.

در این بیانیه آمده است، جیمز کلورلی که در شش سپتامبر وزارت خارجه انگلیس را تحویل گرفت، اولین سخنرانی مهم خود را به عنوان وزیر امور خارجه در ۱۲ دسامبر ایراد خواهد کرد و «چشم‌انداز خود را برای بریتانیا به منظور توسعه مشارکت‌های جدید بلندمدت و متقابلا سودمند با کشورهایی که به طور فزاینده‌ای در آینده تاثیرگذار خواهند بود، بیان می‌کند.»

در این بیانیه تاکید می‌شود که انتظار می‌رود او به اهمیت «ایجاد مشارکت‌های آینده که اصول، قواعد و نهادهای جهانی را که دوره بی‌سابقه‌ای از صلح و رفاه نسبی را برای مردم بیش از هر زمان دیگری در تاریخ ایجاد کرده‌اند، تقویت کند» اشاره کند.

براساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، جیمز کلورلی به ضرورت ایجاد «یک جایگزین معتبر و قابل اعتماد برای کشورهایی مانند روسیه» اشاره خواهد کرد. در این بیانیه اشاره شده است که لندن علاقه‌مند به توسعه روابط با کشورهای «با اعتقاد مشترک به حاکمیت و تمامیت ارضی و تجارت آزاد» است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.