تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 11:47
کد خبر : 5715

احمد خاتمی: دل متدینین از بی‌حجابی‌ها خون است/ کارهای خودسرانه در بحث بی‌حجابی خلاف شرع است

احمد خاتمی: دل متدینین از بی‌حجابی‌ها خون است/ کارهای خودسرانه در بحث بی‌حجابی خلاف شرع است

حتی در برخورد با بی‌حجابی‌ها خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن خود خلاف شرع است.

حتی در برخورد با بی‌حجابی‌ها خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن خود خلاف شرع است.

به گزارش گیلانی ها خبر،  خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: همه چیز در کشور باید بر محور قانون باشد حتی در برخورد با بی‌حجابی‌ها خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن خلاف شرع بوده و قانون‌شکنی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: کلمات نورانی مقام معظم رهبری را در بحث حجاب شنیدیم؛ ایشان فرمودند که حجاب یک مساله شرعی است و مساله دولتی نیست، هرکسی که دین‌باور است طبق فتوای همه مراجع حجاب‌باور است. هم حجاب را باور دارد هم به آن عمل می‌کند. کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است. از اولین هفته‌های انقلاب، امام راحل قاطعانه از حجاب سخن گفت و فرمودند باید حجاب به خصوص در ادارات رعایت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این بی‌حجابی‌ها عادی نیست، پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده، فروریختن بنیان آرامش روانی جامعه و همچنین آندولیزه کردن ایران است. یک تئوریسین آمریکایی گفته است اگر دو رکن را در ایران بزنیم جمهوری اسلامی ایران ساقط می‌شود یک رکن ولایت فقیه و دیگری حجاب است. اگر حجاب را زدید ولایت فقیه را هم زده‌ایم. بنده به آنها می‌گویم که کور خوانده‌اید و آرزوی خود را به گور خواهید برد.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه تصریح کرد: بی‌حجاب‌ها هم جزو این ملت هستند و اگر بدانند که پشت صحنه، دشمن چه شرارت‌هایی را طراحی کرده دست از این رفتار نادرست برمی‌دارند. خوشبختانه وزارت کشور بیانیه خوبی را در رابطه با حجاب صادر کرد اما مردم انتظار دارند در عمل ببینند که دولت و نظام به وظیفه خود در این حوزه عمل می‌کند یا خیر.

از سوی دیگر در مساله حجاب همه نهادهای مربوطه باید وارد شوند. یک نهاد نمی‌تواند این عملیات عظیم را دنبال کند چرا که مانند عملیات جبهه است و همه نهادهایی که مسئولیت دارند باید وارد شوند. کشور ما یک کشور اسلامی است شهدا رفتند تا اسلام حاکم شود هنوز که هنوز است شهید می‌آورند حرف همه شهدا حجاب است. دل متدینین خون است از این بی‌حجابی‌ها به داد برسید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: از سویی دیگر همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد حتی در برخورد با بی‌حجابی‌ها خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن خود خلاف شرع است، قانون‌شکنی منکر است بی‌حجابی هم منکر است. امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان قرآنی و مودبانه باشد اما اگر کار به عمل رسید بگذارید قوه قضاییه و دستگاه‌های مربوطه ورود کنند وگرنه کار خراب می‌شود. کارهای خودسرانه در بحث بی‌حجابی حتی حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.