تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مهر 1401 - 13:25
کد خبر : 811

آیت الله فلاحتی خطاب به مدیران سازمان ماموریت‌های منطقه آزاد انزلی را برشمرد

آیت الله فلاحتی خطاب به مدیران سازمان ماموریت‌های منطقه آزاد انزلی را برشمرد

مدیرعامل و اعضای شورای معاونین سازمان با آیت ا…رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار و گفتگو کردند که ایشان در این نشست چهار اولویت کاری منطقه آزاد انزلی را مشتمل بر توجه به صادرات بیشتر، واردات کالاهایی که داخل تولید نمی‌شوند، اشتغالزایی مولد و نظارت مضاعف، عنوان کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر، مدیرعامل و اعضای شورای معاونین سازمان با آیت ا…رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار و گفتگو کردند که ایشان در این نشست چهار اولویت کاری منطقه آزاد انزلی را مشتمل بر توجه به صادرات بیشتر، واردات کالاهایی که داخل تولید نمی‌شوند، اشتغالزایی مولد و نظارت مضاعف، عنوان کرد.

عیسی فرهادی هدف از حضور و دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان را افزایش تعامل و بهره گیری از رهنمودها و راهبردهای فرهنگی-دینی-اعتقادی اعلام نمود و اظهار داشت: اهمیت رعایت اصول اخلاق فردی و اجتماعی که در خدمت‌رسانی به ارباب رجوع و سرمایه گذاران ظاهر می‌گردد، تعهد کاری و مسئولیت پذیری، و آشنایی نزدیک با مفاهیم و آموزه‌های اسلامی صرفاً از طریق بهره مندی و تلمذ از علما حاصل می‌شود و این مهم در مناطق آزاد به دلیل روابط داخلی و بین المللی آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی خواستار افزایش نشست‌ها و بازدیدهای نماینده ولی فقیه از این منطقه شد و گزارشی از موفقیت‌های به دست آمده در شاخص‌های اقتصادی، تزانیتی و گردشگری منطقه آزاد انزلی ارائه کرد و گفت: مهمترین طرح در حال انجام، اتصال این منطقه به خط ریل سراسری است که از مجموع مسیر ۳۶ کیلومتری، ۱۴ کیلومتر ریل‌گذاری شده و با میزان پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیار تومانی بدهی به پیمانکار طرح با دستور معاون اجرایی رییس جمهور، امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح ملی با دستاوردهای ترانزیتی، اقتصادی، درآمدزایی ارزی و اشتغالزایی در استان گیلان باشیم.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مهمترین مسئله پیش روی این منطقه را نبود اراضی قابل واگذاری به طرح‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه گذاران علاقمند به این منطقه ارزیابی کرد که براساس لایحه‌ای که در حال طی کردن مراحل قانونی خود است علاوه بر فرودگاه رشت تعدادی از شهرک‌های صنعتی نزدیک به محدوده منطقه آزاد انزلی ملحق می‌شوند تا نقش موثرتری در مناسبات اقتصادی کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کریدور شمال-جنوب و افزایش توان صادراتی جمهوری اسلامی ایران ایفا نماید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت با ارائه سابقه تاریخی و دلایل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و سپس منطقه آزاد انزلی، بومی و جوان بودن بدنه مدیریتی سازمان منطقه آزاد انزلی را مثبت بیان کرد و افزود: اگر در سالهای گذشته صادرات و ترانزیت کالا بخشی از اهداف این منطقه را به خود اختصاص می‌داد، هم اکنون افزایش سهم صادرات و ایفای نقش بیشتر در مناسبات تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بیش از پیش باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت ا…رسول فلاحتی با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری در خصوص اهداف دشمن برای تضعیف ایران، قدرتمند شدن ابعاد و توانمندی‌های مختلف اقتصادی، تولیدی-صنعتی، گردشگری و اشتغال را از مهمترین محورهای مورد انتظار از فعالیت منطقه آزاد انزلی در این مقطع زمانی ارزیابی کرد.

وی تحلیلی از وضعیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه که منجر به تمایل بیش از پیش روس‌ها و کشورهای آن منطقه به کالا و محصولات ایرانی شده، اعلام نمود و اضافه کرد: دومین راهبرد منطقه آزاد انزلی واردات کالاهای اساسی و محصولاتی است که نمونه مشابه آن در داخل کشور تولید نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان سومین اولویت منطقه آزاد انزلی را اشتغالزایی مولد از طریق افزایش فروش محصولات با کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی ارزیابی کرده و تصریح نمود: در واقع عرضه محصولات و کالای با کیفیت ضامن حفظ و توسعه فضای کسب و کار، ماندگاری شغل و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

آیت ا…فلاحتی در پایان نظارت بر مجوزهای صادره، عملکرد صادراتی و وارداتی شرکت‌های فعال در منطقه را چهارمین محور فعالیت منطقه آزاد انزلی برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.