تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 10:26
کد خبر : 4313

آمریکا: چین بیش از ۴۰ کشور را با بالون‌های جاسوسی هدف قرار داده / سازنده بالون ارتباط مستقیمی با ارتش چین دارد

آمریکا: چین بیش از ۴۰ کشور را با بالون‌های جاسوسی هدف قرار داده / سازنده بالون ارتباط مستقیمی با ارتش چین دارد

یک مقام ارشد وابسته به وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگاران گفت که ایالات متحده از یک هواپیمای شناسایی برای گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بالا برای تعیین قابلیت‌های بالون نظارتی چین در حریم هوایی ایالات متحده، استفاده کرد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که «چین در پنج قاره جهان، بیش از ۴۰ کشور را با ناوگانی از بالون‌های جاسوسی هدف قرار داده است».

به گزارش گیلانی ها خبر، یک مقام ارشد وابسته به وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگاران گفت که ایالات متحده از یک هواپیمای شناسایی برای گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بالا برای تعیین قابلیت‌های بالون نظارتی چین در حریم هوایی ایالات متحده، استفاده کرد.

وی افزود: مشخص شد که تجهیزات بالون چین برای جاسوسی اطلاعاتی است و با تجهیزات مربوط به آب وهوا شناسی همخوانی ندارد.

مقام آمریکایی تصریح کرد: چنین بالون‌هایی تحت هدایت ارتش چین ارسال می‌شوند و ما مطمئن هستیم که سازنده بالون ارتباط مستقیمی با ارتش چین دارد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد که چین در پنج قاره جهان، بیش از ۴۰ کشور را با ناوگانی از بالون‌های جاسوسی هدف قرار داده است.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در سخنانی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا درباره بالون‌های چینی گفت: فکر می کنم این بخشی از جنگ اطلاعاتی است که ایالات متحده علیه چین به راه انداخته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.