تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آبان 1401 - 9:24
کد خبر : 1273

آقای فرماندار خاش! این «مشکوک ها» که در روز روشن و وسط شهر می‌کُشند و می‌روند کیستند؟

آقای فرماندار خاش! این «مشکوک ها» که در روز روشن و وسط شهر می‌کُشند و می‌روند کیستند؟

پس شما و سیستم امنیتی‌تان آنجا چه کار می‌کنید که به قول خودتان یک تعداد آدم مشکوک یک روز در زاهدان و روزی دیگر در خاش مردم را به گلوله می‌بندند؟

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از عصرایران، روز گذشته، شهرستان خاش، جمعه  پرتنش و خونینی را پشت سر گذاشت.

فرماندار خاش ماجرا را این گونه روایت می‌کند: «تعدادی عوامل اغتشاشگر ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور بین نمازگزاران و سردادن شعارهای هنجارشکن تلاش کردند جمعیت را تحریک کنند و در ادامه به سمت فرمانداری هجوم آورده و با شلیک گلوله سعی بر ورود داشتند. براساس اعلام شاهدان عینی در این میان تعدادی افراد مشکوک سمت مردم تیراندازی کردند که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از آن‌ها شد. این افراد که از تصرف فرمانداری ناکام ماندند در ادامه به خیابان‌ها هجوم برده و به آتش زدن چندین بانک و عابر بانک و چندین مغازه و فروشگاه و کیوسک پلیس اقدام کردند. اغتشاشگران تعداد زیادی از تابلوهای میادین و خیابان‌ها را از جا درآورده و ماشین‌های مردم محلی را به آتش کشیدند. طبق آمار اعلام شده این اغتشاشگران ۱۲ دستگاه اتومبیل را به آتش کشیدند.»

باید از این فرماندار پرسید که این چه طرز گزارش دادن به مردم است؟ می‌پذیریم که تحریک نمازگزاران و شلیک به سمت مردم، معترضین، اغتشاشگران یا هر نامی که شما بر آن‌ها می‌نهید، کار همان افراد مشکوک بوده است؛ در این صورت باید بپرسیم  پس شما و سیستم امنیتی‌تان آنجا چه کار می‌کنید که به قول خودتان یک تعداد آدم مشکوک یک روز در زاهدان و روزی دیگر در خاش مردم را به گلوله می‌بندند؟ این‌ها کیستند؟ مشکوک یعنی چه؟ سِمت‌شان مشکوک است؟ کارشان مشکوک است یا اسم شان؟!

تازه بعد از این که مردم را به گلوله بستند، راه‌شان را گرفتند و رفتند؟ واقعاً نتوانستید آن‌ها را شناسایی و دستگیر کنید؟! اصلاً این‌ها کیستند که قابل شناسایی هم نیستند؟!
نمی‌شود که در روز روشن تعدادی از مردم در وسط شهر کشته و مجروح شوند و بعد آقای فرماندار بگوید مشکوک‌ها زدند و کشتند و تمام!
پس مسوولیت شما چه می‌شود این وسط؟!

آقای فرماندار خاش! این

از این گذشته، چطور آمار دقیق خودروهای آتش گرفته را اعلام می‌کنید و می‌گویید ۱۲ خوردو را آتش زدند ولی نمی‌گویید چند انسان کشته و مجروح شدند و صرفا، مانند آمار دادن درباره تابلوهای تخریب شده، می‌گویید تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند؟ این چه طرز آمار دادن است؟ مگر نمی‌گویید افراد مشکوک این جنایت را رقم زدند؟ پس چرا نباید تعداد قربانیان را بگویید؟

همین اطلاع‌رسانی‌های عجیب و غریب و ابتر و ناقص شما و امثال شماست که باعث می‌شود رسانه‌های آن‌ور آبی، هر عددی که دل‌شان خواست به جای «تعدادی» شما بگذارند و افکار عمومی را آن گونه که خود می‌خواهند هدایت کنند؛ بعدش هم گلایه می‌کنید که مرجعیت رسانه‌ای به خارج کشور منتقل شده است!

همین کلی گویی‌ها و کلیشه محوری هاست که روز به روز اعتماد مردم را کمتر و خشم‌شان را بیشتر می‌کند و بر دامنه ناآرامی‌ها می‌افزاید.
مردم ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری خواهان صداقت هستند؛ باور کنید اگر ببینند که مسئولان‌شان صادقانه با آن‌ها سخن می‌گویند، مسئولیت می‌پذیرند، خطاکارانِ سمت خویش را مجازات می‌کنند و اجرای مطالبات عمومی را به طور عملی در دستور کار قرار داده اند، حتماً از نظام و مسوولانش حمایت هم می‌کنند، نه این که به خیابان‌ها بریزند و توسط افراد مشکوک کشته و مجروح شوند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.