تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 11:32
کد خبر : 3318

انتقاد کوچکی نژاد از دولت:

آشوب های داخلی باعث اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی شد | دولت از قانون تخلف کرده و  نباید لایحه بودجه را دیر ارائه می داد

آشوب های داخلی باعث اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی شد | دولت از قانون تخلف کرده و  نباید لایحه بودجه را دیر ارائه می داد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد و غیرقانونی دانستن تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس، می‌گوید که بنابر قانون، دولت باید لایحه بودجه را تا ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کند، اگر این کار را نکند باید سه دوازدهم بیاورد.

به گزارش گیلانی ها خبر و  به نقل از انتخاب، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد و غیرقانونی دانستن تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس، می‌گوید که بنابر قانون، دولت باید لایحه بودجه را تا ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کند، اگر این کار را نکند باید سه دوازدهم بیاورد. لایحه بودجه را وقتی با تاخیر می‌دهند معلوم است شوکی به اقتصاد وارد می‌شود. از آن طرف هم آشوب‌های داخلی مشکل ایجاد کرد و باعث شد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی شکل گیرد که این هم از شوک‌های اقتصادی است که به کشور وارد شده است.

بیست روز از مهلت قانونی دولت برای ارائه لایحه بودجه به مجلس گذشته اما دولت هنوز بودجه را به مجلس نفرستاده است. جبار کوچکی‌نژاد در گفت و گو با «انتخاب» درخصوص علت تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس، گفت: «این را باید از خود دولت پرسید. قانون می‌گوید دولت باید لایحه بودجه را تا ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کند، اگر این کار را نکند باید سه دوازدهم بیاورد.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت بودجه را بر اساس برنامه هفتم توسعه نوشته است یا خیر، عنوان کرد: «مجلس معتقد بود که دولت اول برنامه و بعد بودجه را بیاورد؛ اما هنوز تکلیف دولت مشخص نیست که کدام کار را می‌کند.»

کوچکی‌نژاد ضمن تاکید بر اینکه دولت از قانون تخلف کرده و نباید لایحه بودجه را دیر ارائه می‌داد، درخصوص تبعات این تاخیر، گفت: «لایحه بودجه را وقتی با تاخیر می‌دهند معلوم است شوکی به اقتصاد وارد می‌شود. از آن طرف هم آشوب‌های داخلی مشکل ایجاد کرد و باعث شد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی شکل گیرد که این هم از شوک‌های اقتصادی است که به کشور وارد شده است.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.