تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 17:10
کد خبر : 1920

وزیر ارشاد در رشت: گوش شنوا برای شنیدن نقدهای منصفانه داشته باشیم

وزیر ارشاد در رشت: گوش شنوا برای شنیدن نقدهای منصفانه داشته باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید گوش شنوایی برای شنیدن نقدهای منصفانه باشیم، گفت: باید صحبت منتقدان و معترضان که ناصحانه و در چارچوب قانون صحبت می‌کنند را بشنویم که این خود نگرش و رویکرد دولت مردمی برخاسته از اداره انقلابی دولت است.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در اولین کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در تالار مرکزی رشت تصریح کرد : دولت هدف خود را بر این استوار کرده با همه اقشار ایرانی و گروه‌ها با وجود اختلاف سلیقه‌ها صحبت کند، گزارش دهد و موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را بگوید و گوش شنوایی برای پیشنهادات و انتقادات داشته باشد و برای ازبین بردن آسیب‌ها تلاش کند.

وی با بیان اینکه ما بی‌نیاز از توصیه، پیشنهاد و نقد نیستیم، گفت: به طور طبیعی در امور و اقدامات اجرایی وسیع و گسترده در بخشهای مختلف اشکالاتی نیز وارد است باید با نخبگان و روشنفکران پردغدغه نشست و گفت‌وگو کرد نباید تجربه تلخ مشروطه و نهضت جنگل را تکرار کنیم که چگونه دشمن توانست بین صفوف مردم اختلال ایجاد کرد و به واگرایی دامن زد.

اسماعیلی ادامه داد: امروز با تکیه بر تجارب گذشته باید امور را باید بر مبنای حکمرانی عقلانی محور، خرد محور و گفت‌وگو محور پیش برد این برنامه دولت برای مدیریت عمومی جامعه است.

وی به اتفاقات اخیر کشور و تلاش دشمن برای ۲ قطبی سازی بین صفوف ملت ایران اشاره کرد و افزود: به طور قطع منصفان، نخبگان و افراد تحصیلکرده به روشنی می‌دانند بهانه‌هایی که دستاویز این حرکات شده فقط یک راهبرد کلی دارد که ایجاد شکاف در وحدت سرزمینی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است. ایرانی که به عنوان قدرت منطقه و کشوری تاثیرگذار در سطوح بین‌المللی نقش‌آفرینی کند برای دشمنان قابل تحمل نیست، آنها هر روز برای جلوگیری از انقلاب اسلامی ایران دسیسه‌چینی می‌کنند. اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر باید آگاه باشند، جهاد تبیین پاسخگویی به شبهاتی است که دشمن ایجاد می‌کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: ما در معرفی شخصیت های بزرگ به دنبال نمادهای هویتی هستیم که آنها را به جامعه امروز معرفی کنیم. شخصیت های ناصح و مجاهدی که مشفقانه برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: میرزا کوچک خان باید الگویی باشد برای ساخت ایرانی قوی و پرشکوه و هیچ زبانی قادر نیست این عظمت را در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت کند مگر به زبان فرهنگ و هنر.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ گیلان را خطه فرهنگ و هنر خواند و افزود: گیلان تاریخ پر عظمتی دارد که در همه تحولات بزرگ ایران و دوره های مختلف به ویژه در تاریخ معاصر درخشیده و پیشگام بوده و برای ایران الهام بخش بوده است.

وی اظهار داشت : این استان مشاهیر بزرگ و فراموش نشدنی در عرصه‌های مختلف داشته است و شخصیت بزرگ میرزا در ایام پر محنتی که در ایران ناامنی بیداد می‌کرد و به سرزمین پرشکوه مان به دلیل حضور استعمارگران آسیب های فراوان وارد شده و کشور به محل تاخت و تاز استعمارگران تبدیل شده بود و حاکمان نالایق بر مسند کار بودند با عزمی راسخ و امیدوار به مجاهدات اقدام کرد.

اسماعیلی، آرمان میرزا را رهایی از استبداد و استعمار دانست و خاطر نشان کرد: نهضت ها در زمان خود ممکن است به سرانجام خوبی نرسند همانطور که نهضت میرزا سرانجام خوبی نداشت اما این نهضت بذری بود در سرزمین ایران اسلامی که درخت تناوری از جهاد شد و بعدها رشد یافت و ثمره آن انقلاب اسلامی را در کشورمان پایه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که دشمن دنبال یاس، ناامیدی و تکرار حوادث تاریخی در این سرزمین است. دشمنان در دوره‌های مختلف اسم و عنوان و هدفشان تغییر کرده اما دشمنی آنها همچنان باقی است و از این موضوع دست برنداشته‌اند در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدنبال واگرایی منطقه‌ای و امروز به دنبال یاس آفرینی و ناامیدی مردم از آینده کشور هستند.

در پایان کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی از بهروز افخمی کارگردان و محمد میرزمانی آهنگساز فیلم کوچک جنگلی تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.