تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 8:48
کد خبر : 1213

سرپرست دانشگاه در دیدار نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی:

نگاه توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آستارا، فرامرزی است

نگاه توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آستارا، فرامرزی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه باید بیشتر به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان آستارا توجه شود، گفت: شهرستان مرزی آستارا آینه خدمات سلامت‌محور استان در کشور همسایه بوده و رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این شهرستان نگاه فراملی است.

به گزارش گیلانی ها خبر، غلامرضا مرحبا نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر حیدرعلی بالو سرپرست دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر حیدرعلی بالو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر لزوم تلاش همگانی در جهت افزایش زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در بندر آستارا، اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا از مهم‌ترین شهرستان‌های استان با اولویت توجه جهت برخورداری از بهترین امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به جمعیت قابل‌توجه در آستارا و هم‌مرزی این شهرستان با کشور جمهوری آذربایجان، افزود: شهرستان مرزی آستارا آینه خدمات سلامت‌محور استان در کشور همسایه بوده و رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این شهرستان نگاه فراملی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به توسعه توریسم سلامت تأکید کرد و گفت: تقویت زیرساخت‌های درمانی شهرستان آستارا، منجر به رشد قابل توجه توریسم سلامت استان خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه حوزه درمانی شهرستان آستارا، افزود: این شهرستان همچنان نیاز به توجه دارد و ما نیز جهت توسعه تجهیزاتی و نیروی انسانی متخصص در بیمارستان شهید بهشتی آستارا آمادگی کامل داریم.

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تبریک انتصاب دکتر بالو به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: انتظارات شهرستان آستارا در دولت سیزدهم نسبت به تحقق مطالبات سلامت‌محور، بیشتر است.

وی با اشاره به برخی کاستی‌ها در بخش بهداشت و درمان آستارا، افزود: با توجه به فاصله شهرستان آستارا از مرکز استان، لازم است تعداد پزشکان متخصص در شهرستان مرزی آستارا افزایش پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان از آمادگی همه‌جانبه جهت توسعه بهداشت و درمان استان تأکید کرد و گفت: برای رفع ضعف‌های قانونگذاری جهت توسعه متوازن خدمات بهداشتی و درمانی استان و کاهش دغدغه‌های نخبگان دانشگاه بویژه دانشجویان، گام برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.