تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 آذر 1401 - 17:13

فاز اول مجموعه تخصصی تئاتر شهر رشت از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری گیلان که محل برگزاری تئاتر‌های فاخر استانی بود پس از ۱۷ سال بازسازی آن به انجام رسید و امروز عصر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشایی شد.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این مجموعه فرهنگی گفت: گیلان استانی فرهنگ و هنری است که بسیاری از هنرهای معاصر مانند تئاتر، موسیقی و سینما از این خطه وارد کشور شده است.

محمد مهدی اسماعیلی، گیلان را مهد فرهنگ و هنر کشور عنوان و ذکر کرد: این مجموعه فرهنگی با کمک دولت مردمی با حمایت استاندار گیلان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار انجمن نمایش و تئاتر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز افزود: این مجموعه هزار و ۳۰۰ متر زیربنا دارد و ۶۰۰ متر مربع نیز در حال توسعه است و پنج میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سفررییس جمهوری برای تجهیز این مجموعه هزینه شده است.

رضا ثقتی گفت: از محل اعتبارات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۲ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

فاز اول مجموعه فرهنگی تئاتر شهر که به نام سردار جنگل نامگذاری شده است پس از بازسازی سن و سالن امروز بازگشایی شد. این مجموعه بعنوان محفل و پاتوق اصلی تئاتر استان استفاده می‌شود. مجموعه دارای اتاق انجمن نمایش، شورای نظارت بر نمایش، اتاق آرشیو، گریم و لباس است که به اهالی تئاتر خدمات می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل