تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 17:13
کد خبر : 1923

مجموعه تخصصی تئاتر شهر رشت پس از ۱۷ سال بازگشایی شد

مجموعه تخصصی تئاتر شهر رشت پس از ۱۷ سال بازگشایی شد

فاز اول مجموعه تخصصی تئاتر شهر رشت از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری گیلان که محل برگزاری تئاتر‌های فاخر استانی بود پس از ۱۷ سال بازسازی آن به انجام رسید و امروز عصر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشایی شد.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این مجموعه فرهنگی گفت: گیلان استانی فرهنگ و هنری است که بسیاری از هنرهای معاصر مانند تئاتر، موسیقی و سینما از این خطه وارد کشور شده است.

محمد مهدی اسماعیلی، گیلان را مهد فرهنگ و هنر کشور عنوان و ذکر کرد: این مجموعه فرهنگی با کمک دولت مردمی با حمایت استاندار گیلان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار انجمن نمایش و تئاتر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز افزود: این مجموعه هزار و ۳۰۰ متر زیربنا دارد و ۶۰۰ متر مربع نیز در حال توسعه است و پنج میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سفررییس جمهوری برای تجهیز این مجموعه هزینه شده است.

رضا ثقتی گفت: از محل اعتبارات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۲ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

فاز اول مجموعه فرهنگی تئاتر شهر که به نام سردار جنگل نامگذاری شده است پس از بازسازی سن و سالن امروز بازگشایی شد. این مجموعه بعنوان محفل و پاتوق اصلی تئاتر استان استفاده می‌شود. مجموعه دارای اتاق انجمن نمایش، شورای نظارت بر نمایش، اتاق آرشیو، گریم و لباس است که به اهالی تئاتر خدمات می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.