تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 9:49
کد خبر : 1102

قطع همکاری مجریان با صداوسیما و بی‌خیالی رئیس! گفت: برن به سلامت…

قطع همکاری مجریان با صداوسیما و بی‌خیالی رئیس! گفت: برن به سلامت…

تنها حالتی که این برخورد رئیس صداوسیما را می‌تواند قابل فهم کند این است که او اصلا برایش مهم نیست مخاطب داشته باشد یا نداشته باشد…

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از عصرایران، نهال موسوی نوشت: در یک هفته گذشته چند مجری تلویزیون اعلام کردند دیگر با صداوسیما هیچ همکاری نخواهند داشت، رئیس صداوسیما هم در واکنش به این اتفاقات گفت: «مانع آن‌ها نخواهیم شد.»

البته این اتفاقات بعد از آن است که مهران مدیری گفته بود: «دیگر اجازه نمی‌دهم دورهمی پخش شود» و یا مجتبی پوربخش که به عنوان مجری و تهیه‌کننده برنامه «فوتبال یک» شناخته می‌شد، در پی اظهاراتی درباره‌ی حوادث هفته‌های اخیر، از آنتن کنار گذاشته شد.

اصل قضیه این است که باربد بابایی مجری برنامه‌های «شب کوک» و «زوجی نو» در استوری اینستاگرام خود اعلام کرد که در برنامه‌های تلویزیونی اجرایی نخواهد داشت. همزمان با او مجید میرغضنفری مجری شبکه سلامت تلویزیون – که یکی از مهم‌ترین کارشناسان و مجری‌های برنامه‌های تخصصی محیط زیست محسوب می‌شد – او هم از این قطع همکاری خبر داد.

پیمان شیخی هم با انتشار پیامی نوشت: «مردم حقشان آرامش است و سزاوار احترام و شاد زیستن‌اند. این روزها روحم یاری نمی‌کند که به اجرا ادامه دهم؛ بنابراین از رادیو و تلویزیون خداحافظی می‌کنم.»

در همین راستا محمد حسنی هم با انتشار پیامی اعلام کرد که ۲۰ روزی از خداحافظی‌اش با صداوسیما می‌گذرد. او در ادامه نوشت: «برای تمام تذکرها، برای تمام حرف‌هایی که درگلو قورت دادیم، برای تمام ایده‌هایی که گفتید خودت اسپانسر بیار و بودجه را به رانت خودتون دادید، برای آرامش خودم، برای شما مردمم.»

بعد از این اتفاقات در خبرها آمده است که پیمان جبلی، رئیس صداوسیما روز چهارشنبه پس از نشست مشترک خود با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تحولات اخیر کشور به اتفاق‌های اخیر رسانه ملی هم پرداخت و در خصوص برخی از مجریان صدا و سیما که در پی تحولات اخیر کشور از رسانه ملی خداحافظی کردند، گفت: «کار با صدا و سیما افتخاری برای همکاران ماست و همکارانی که کار در صدا و سیما را برای خود یک سرمایه و ارزش ملی می‌دانند، با ما کار می‌کنند. اگر کسی متناسب با این میل و تمایل واقعی نخواهد حرکت کند، ما مانع آن‌ها نخواهیم شد.»

جلبی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ادامه پخش برنامه «دورهمی» که سازمان هزینه آن‌ها را پرداخت کرده است، گفت: «برنامه‌هایی که برای آن‌ها هزینه می‌کنیم باید متناسب با ذائقه جامعه، نیازها و اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی مخاطبین باشد، هرگاه برنامه‌ای از این شکل و زاویه خارج شود، طبیعتا مورد استقبال و علاقه مخاطبین ما واقع نمی‌شود و ماهم از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.»

باید به آقای جبلی گفت انتخاب شما ساده‌ترین راه و یک نوع عکس العمل آنی به اتفاقات اخیر است والا هیچ مدیری به این سادگی حاضر به قطع همکاری با نیروهای زیرمجموعه‌اش نمی‌شود.

برای هر کدام از این مجری‌ها در همان صداوسیما هزینه و زمان بسیاری صرف شده است تا به موقعیت امروزی‌شان برسند حالا به این سادگی می‌گویید مانعی نیست بروند؟!

اصلا درباره مهران مدیری حرفی نمی‌زنم چون او یک استثنا است اما برای مثال مجری مانند باربد بابایی اگر از همین امروز شروع کنید باید ۲۰ سال بگذرد تا یک شخص جوان دیگر به موقعیت او برسد که بتواند برنامه‌ای مانند «زوجی نو» را اجرا کند.

یا مجید میرغضنفری مگر به همین سادگی می‌توان کسی دیگر پیدا کرد که مخاطب به سواد و دانش او در حوزه سلامت و محیط زیست اعتماد داشته باشد؟

پرسش از جبلی این است آیا با مجری‌هایی که اعلام قطع همکاری کرده‌اند حرف زده‌اید؟ حرف و سخن یا استدلال آن‌ها را گوش کردید؟ یا فقط آن‌ها گفتند ما نمی‌آییم و شما هم گفتید به سلامت، خیر پیش…

این مجریان سرمایه‌های تلویزیون هستند، به این سادگی آن‌ها را کنار گذاشتن با هیچ متر و معیاری قابل قبول نیست. کدام مدیر یا مسئولی باید به این سادگی سرمایه‌اش را از دست می‌دهد. همین چند روز پیش بود که یکی از مجریان مطرح صداوسیما سر از یکی از تلویزیون‌های فارسی زبان آن طرف آبی در آورد.

تنها حالتی که این برخورد رئیس صداوسیما را می‌تواند قابل فهم کند این است که او برایش مهم نیست مخاطب داشته باشد یا نداشته باشد، برایش مهم نیست چه کسی با چه پیشینه، جایگاه و سوادی قرار است مهمان خانه‌های مردم شود و…

طبیعتا این مدل نگاه هم باعث شده است که تلویزیون مدام در سراشیبی از دست دادن مخاطب قرار گرفته باشد، هر روز بیشتر از دیروز.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.