تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 8:02
کد خبر : 2845

فلاحت‌پیشه: افراد نزدیک به تفکر انجمن حجتیه، خواهان اعدام سریع و مقابله آتش به اختیار در حوزه حجاب هستند

فلاحت‌پیشه: افراد نزدیک به تفکر انجمن حجتیه، خواهان اعدام سریع و مقابله آتش به اختیار در حوزه حجاب هستند

دیده بان نوشت: رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شاهد هستیم یک جریان از داخل قوه قضاییه؛ چه از جانب رییس قوه و چه سایر ارکان قضایی تلاش می‌کنند تا یک فرجه زمانی برای دستگیرشدگان اخیر ایجاد کنند و در عین حال مانع از اعدام سریع افراد شوند…کشور ما از یک جریان خزنده «حجتیه» ای در حال آسیب دیدن است. در گذشته شاهد بودیم که نمایندگان مجلس حتی آبروی خود را وسط می‌گذاشتند تا آرامش و صلح در میان مردم برقرار شود، اما امروز شأن نمایندگی مجلس به حدی نزول پیدا کرده که از جانب نمایندگی درخواست اعدام سریع و بدون اغماض می‌شود.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از دیده بان ایران، تلاش افراد و برخی گروه‌های سیاسی – اجتماعی در روزهای اخیر برای کاهش تنش در کشور موجب شد تا یک موج همدلی در میان وطن‌دوستان شکل بگیرد و بسیاری از افراد با درخواست ازدستگاه قضایی پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر شوند.

کنش جمعی ایجاد شده برای جلوگیری از صدور احکام شتاب‌زده از سوی قوه قضاییه و همچنین تلاش برای جلب رضایت افرادی که به هر طریقی در حوادث اخیر آسیب دیده‌اند در حال تبدیل شدن به یک حرکت منسجم است. البته در مقابل این حرکت خیرخواهانه؛ به نظر یک جریان مشکوک در تلاش است تا نگذارد آرامش در کشور حکمفرما شده و فضای گفتگو میان معترضین و بخش‌های مختلف حاکمیت شکل بگیرد.

دو جریان در کشور در حال زورآزمایی هستند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه سیاستمدار و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با افشاگری در خصوص یک جریان خطرناک در کشور گفت: در قضایای پس از ناآرامی های اخیر شاهد هستیم که دو جریان به صورت همزمان در حال زورآزمایی هستند.

وی گفت: شاهد هستیم یک جریان از داخل قوه قضاییه؛ چه از جانب رییس قوه و چه سایر ارکان قضایی تلاش می‌کنند تا یک فرجه زمانی برای دستگیرشدگان اخیر ایجاد کنند و در عین حال مانع از اعدام سریع افراد شوند.

فلاحت‌پیشه بیان داشت: این جریان درون قوه‌ای در تلاش است در پرونده‌های مختلف تحقیق و دقت نظر بیشتری صورت بگیرد و در عین حال افراد از تخفیف بیشتر قضایی استفاده کنند.

مواضع برخی نمایندگان مجلس با تفکر انجمن حجتیه همسو است

این سیاستمدار با روشنگری درباره یک جریان پشت پرده، ابراز داشت: شاهد هستیم که جریان مسائل غیرقابل باوری را بیان و دنبال می‌کند که کاملا با رفتار مسؤولان قوه قضاییه در تناقض کامل است. تفکر این جریان را حتی می‌تواند در نظرات برخی از نمایندگان مجلس و مواضع تند ایشان در قبال دستگیرشدگان حوادث اخیر به وضوح مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما از یک جریان خزنده «حجتیه»ای در حال آسیب دیدن است. در گذشته شاهد بودیم که نمایندگان مجلس حتی آبروی خود را وسط می‌گذاشتند تا آرامش و صلح در میان مردم برقرار شود، اما امروز شأن نمایندگی مجلس به حدی نزول پیدا کرده که از جانب نمایندگی درخواست اعدام سریع و بدون اغماض می‌شود.

انجمن حجتیه تلاش می‌کرد در کل کشور خون به پا کند

فلاحت‌پیشه با تشریح تفکر حاکم بر جریان حجتیه، بیان داشت: این جریان در سال‌های اول انقلاب تلاش می‌کرد تا خط انقلابی مردم و آرمان‌های انقلابیون را به انحراف بکشد. این تفکر تلاش می‌کرد دقیقاً جریان «گیوتین» که پس از انقلاب فرانسه شکل گرفته بود را عیناً در ایران تکرار کند و خون‌ریزی‌های فراوانی در کشور راه بیاندازند؛ هرچند تا حد زیادی انقلاب سال ۵۷ از این توطئه مصون ماند.

نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: جریان فکری انجمن حجتیه در طول دهه‌های اخیر به شکل‌های مختلف در عالم سیاست‌ورزی ایران حضور داشته و حرکت خزنده خود را ادامه داده است.‌ این تفکر در مقاطع مختلف تلاش کرده تا مانع از آرامش مردم شود. وی ادامه داد: افراد نزدیک به این تفکر حتی تلاش می‌کنند تا به نام اسلام مردم را طرد کنند.

فلاحت‌پیشه با مخاطب قرار دادن مسؤولان کشور، اظهار داشت: افراد مسؤول در حاکمیت باید مراقب باشند تا در دام این جریان نیفتند. بررسی مواضع افراد مختلف در این سال‌ها نشان می‌دهد که یک جریان به طرز مشکوکی تلاش کرده مردم و آرامش کشور را مورد هدف قرار دهد.

رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفتگو با دیده‌بان ایران، بیان داشت: رفتارهای تفرقه افکنانه همین جریان عاملی شد تا یک عده از وطن خود خارج شوند و حالا همین افراد نیز به نوعی در مقابل نظام قرار گرفته‌اند.

نماینده ادوار مجلس با نقد نهادهای مدعی در کشور، گفت: در طول سالیان گذشته بودجه‌های کلانی به نهادهایی رسید که مدعی بودند انقلاب را صدور می‌کنند و حتی مردمان نقاط مختلف جهان را مسلمان می‌کنند. اما کارنامه این نهادها نشان می‌دهد این نهادها نه تنها توفیقی در کار خود نداشتند؛ بلکه حتی عده‌ای از ایرانیان را تبدیل به دشمن نظام کرده‌اند.

تریبون‌های رسمی محلی برای آتش افروزی برخی افراد شده است

فلاحت‌پیشه با انتقاد شدید از برخی مواضع افراد مختلف در روزهای اخیر، بیان داشت: مواضع اعلامی افراد نزدیک به تفکر انجمن حجتیه به وضوح نشان می‌دهد که این افراد نمی‌خواهند ناآرامی ها در کشور پایان بپذیرید. امروز شاهد هستیم که از تریبون‌های رسمی اعلام می‌شود که عده‌ای باید به صورت آتش به اختیار عمل کنند.

عده‌ای می‌خواهند در مقوله حجاب آتش به اخیار عمل کنند

وی گفت: متاسفانه مسأله «گشت ارشاد» در کشور هیچگاه تبدیل به یک قانون مشخص نشد. حالا در شرایط فعلی شاهد هستیم عده‌ای برای مقابله با مقولات مرتبط با حجاب به صورت آتش به اختیار عمل کنند.

فلاحت‌پیشه گفت: انجمن حجتیه‌ای ها هر زمان که عده‌ای تلاش کردند برای کشور کاری انجام دهند و فضا را آرام کنند، در مقابل آنها ایستادند و ضمن تهمت‌پراکنی در قبال ایشان، خود را به عنوان انقلابیون اصیل معرفی کردند. این سیاستمدار تصریح کرد: نباید اجازه دهیم عده‌ای بنزین بر روی ناآرامی ها و حوادث کشور بریزند.

تلاش رییس عدلیه برای جلوگیری از بحران تحسین‌آمیز است

وی در پایان بار دیگر با تمجید از تلاش قوه قضاییه در روزهای اخیر، بیان داشت: رییس دستگاه قضا و افراد دیگر در قوه قضاییه در تلاش هستند تا نگذارند موضوعات قضایی تبدیل به یک بحران شود. البته نیاز است که این تفکر در تمامی استان‌ها هم گسترش پیدا کند تا حتی الامکان این مجال شکل بگیرد تا افراد معتبر و خیرخواه بتوانند با تلاش خود پرونده‌های جاری شکل گرفته در ناآرامی‌ها را به صلح و سازش برسانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.