تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 8:24
کد خبر : 965

جلسه‌ی هماهنگی کمیته‌ی اجرایی هفته‌ی ملی سلامت بانوان ایران برگزار شد

جلسه‌ی هماهنگی کمیته‌ی اجرایی هفته‌ی ملی سلامت بانوان ایران برگزار شد

جلسه‌ی هماهنگی کمیته‌ی اجرایی هفته‌ی ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با شعار «سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان» در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گیلانی ها خبر، جلسه‌ی هماهنگی کمیته‌ی اجرایی هفته‌ی ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با هدف حساس‌زایی گروه‌های مختلف جامعه در راستای اولویت‌های سلامت زنان و به ویژه موضوع جوانی جمعیت با شعار «سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان» با حضور مدیران ستادی، مسئولان واحدهای مرتبط بهداشتی و نمایندگان سایر معاونت‌های دانشگاه در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد جلسات آموزشی با موضوع سلامت، امنیت غذایی و نقش تغذیه‌ی سالم در باروری زنان برگزار شود. همچنین در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، پیگیری مصوبات زیر کمیته‌های این قرارگاه مورد توجه قرار گیرد.

علاوه بر این، برگزاری همایش با موضوع بیماری‌های زنان و پیشگیری از استئوپروز در زنان و مادران در هفته‌ی ملی سلامت بانوان، هماهنگی با ستاد اقامه‌ی نماز جمعه و جماعات در راستای آموزش به عموم مردم در زمینه‌ی نقش زنان در تعلیم و تربیت نسل آینده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با محورهای آموزشی و مناسبت‌های روزهای هفته‌ی ملی سلامت بانوان ایران برای گروه‌های هدف، غربالگری و انجام معاینات دوره‌ای سلامت زنان در کارکنان نظام سلامت و اموزش سفیران سلامت و خانواده‌ی آنان در خصوص ارتقای سواد سلامت در زنان با مشارکت شورای رابطین و شورای پیام رسانان از اصلی‌ترین مصوبات این جلسه بود.

آموزش‌های مرتبط با بهبود مهارت‌های زندگی، فرزندپروری و تربیت فرزندان برای مادران و زنان جامعه در واحدهای ارائه‌ی خدمت و برگزاری جلسات آموزشی برای دختران دانشجو در زمینه‌ی ارتقای مهارت‌های زندگی و ازدواج سالم و پایدار و شیوه‌ی زندگی سالم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است؛ ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ به عنوان هفته‌ی ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با شعار «سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان» نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.