تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401 - 8:18
کد خبر : 1014

تلاش در حوزه بهداشت و درمان برای توسعه متوازن باید همگرا و هماهنگ باشد

تلاش در حوزه بهداشت و درمان برای توسعه متوازن باید همگرا و هماهنگ باشد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان رشد و تعالی نظام سلامت گیلان را نیازمند تلاش جهادی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشرفت و توسعه متکی به شخص نیست بلکه همه باید در نظام بهداشتی و درمان هماهنگ و همگرا با یکدیگر کمک کنند تا توسعه متوازن را در استان شاهد باشیم.

به گزارش گیلانی ها خبر، دکتر توفیق یعقوبی، رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به همراهی مدیر، مترون و جمعی از همکاران این مرکز با حضور در حوزه ریاست با دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر حیدرعلی بالو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست صمیمی با اشاره به نامناسب بودن زیرساخت‌های درمانی در استان، اظهار کرد: در طول چند دهه اخیر همه استان‌های کشور در حوزه زیرساخت‌ها به‌ویژه بخش درمان پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشتند اما استان گیلان در حداقل‌ها متوقف مانده و برای رشد و تعالی نیازمند تلاش جهادی است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های درمانی و بیمارستانی بخش خصوصی در استان گیلان رشد نسبی داشته، افزود: این درحالی است که بخش دولتی، حوزه درمان استان، رشد قابل‌توجهی نداشته و عملاً مردم حق انتخاب جهت درمان مطلوب ندارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر حفظ وحدت و تلاش با سعه صدر تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشرفت و توسعه، متکی به شخص نیست بلکه همه باید در نظام بهداشت و درمان، هماهنگ و همگرا به یکدیگر کمک کنند تا توسعه متوازن را در استان شاهد باشیم.

دکتر بالو با تصریح بر اینکه تغییر ادراکی نسبت به تحول باید در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نهادینه شود، گفت: همه باید به این درک برسیم که هر کس در هرجایی که گماشته شده بهترین کار و اثر را از خود به یادگار بگذارد تا مجموعه دانشگاه با این تحول فکری و ادراکی به ایده‌آل‌ترین سطح برسد.

وی به معضلات زیرساختی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به‌عنوان تنها سانتر عفونی مرکز استان اشاره کرد و افزود: مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دارای مشکلات بسیاری به‌ویژه در ابنیه نامطلوب است که باید با همکاری یکدیگر و انسجام در کار، تغییرات اساسی را در آن به جود آورد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان استان به ویژه مرکز آموزشی درمانی رازی، خاطرنشان کرد: عزم قوی، خواستن برای بهتر شدن و تلاش در این راستا یقیناً از سوی هر عضوی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مؤثر است و رسیدن به این فرایند در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به‌مراتب بیشتر و البته سهل‌الوصول‌تر است.

دکتر بالو با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مرکزی برای درمان جمعیتی فرا استانی است، گفت: مرکز آموزشی درمانی رازی نه‌تنها برای مردم رشت بلکه به‌کل استان و بعضاً به مردم استان‌های هم‌جوار نیز خدمات درمانی ارائه می‌کند و ازاین‌رو باید نگاه‌ها به این مرکز ویژه‌تر باشد.
وی همچنین به تداوم پیگیری‌ها در جهت بهسازی و نوسازی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت اشاره کرد و افزود: طرح‌های احداث بیمارستان‌های جایگزین در مرکز استان آغازشده که مرکز آموزشی درمانی رازی نیز یکی از آن‌ها است و در تلاشیم با افزایش پیگیری‌ها در این زمینه، مردم به‌ویژه اقشار کم برخوردار از مرکز درمانی شایسته برخوردار شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.