تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 21:00
کد خبر : 2195

عضو کمیسون اجتماعی مجلس؛

با بگیر و ببند و برخورد با دانشجو مشکلی حل نمی‌شود/ مسایل دانشجویان باید در داخل دانشگاه حل شود/ گفت و گو با جوانان در دستور کار قرار گیرد

با بگیر و ببند و برخورد با دانشجو مشکلی حل نمی‌شود/ مسایل دانشجویان باید در داخل دانشگاه حل شود/ گفت و گو با جوانان در دستور کار قرار گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بین مطالبات نسل امروز و نسل گذشته تفاوت قائل شد، گفت: با حفظ اصول اساسی کشور، باید با زبان و مقتضیات امروز با دانشجو و قشر جوان جامعه صحبت کنیم و دیدگاه‌ها و خواسته‌های آن‌ها را درک کنیم.

به گزارش گیلانی ها خبر، کیومرث سرمدی در گفتگو با خبرنگار شفقنا در رابطه با وضعیت دانشجویان و مطالبات آن‌ها گفت: دانشجویان قشر موثر در آینده کشور هستند که باید مطالبات آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد و اگر صدای دانشجویان را نشنویم، قطعا در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. بنابراین دیدگاه من این است که حرف و اعتراض دانشجویان، توام با آرامش شنیده شود چراکه با بگیر و ببند و برخورد با دانشجویان مشکلی حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: گفت و گو خصوصا با قشر جوان باید در دستور کار قرار بگیرد. جوانان هم پاره تن ما و هم فرزندان این مملکت هستند و مقام معظم رهبری هم بسیار به مساله جوانی جوانی جمعیت تاکید داشتند و همین دانشجویان هستند که آینده مملکت را می‌سازند؛ دانشجویان ما فرهیخته، و آگاه به مسایل هستند لذا حرف‌های آن‌ها را شنیده و مسایلشان را باید در درون دانشگاه حل کنیم و اگر برخوردی هم صورت گرفته بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و ورود رئیس قوه قضاییه، حل خواهد شد.

آقای سرمدی در رابطه با مطالبات نسل جوان و لزوم بروزرسانی در تصمیم گیری‌ها، اظهار کرد: با توجه به شرایط و مقتضیات زمان، شکی در این نداریم که باید بین مطالبات نسل امروز و نسل گذشته تفاوت قائل شد. اما چند اصل مهم داریم که جز اصول اساسی ما است؛ ما اعتقادات دینی داریم و باورهای عرف و سنت ما منطبق با اعتقادات دینی است؛ همچنین تمامیت ارضی کشور ما با تنوع اقوام مختلفی که وجود دارد همه جزو اصول اساسی ما است؛ بنابراین با حفظ این اصول، باید با زبان و مقتضیات امروز با دانشجو و قشر جوان جامعه صحبت کنیم و دیدگاه‌ها و خواسته‌های آن‌ها را درک کنیم.

سرمدی در خصوص مهاجرت دانشجویان نخبگان گفت: این مهاجرت در همه کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته هم وجود دارد و من معتقدم کشورهایی همچون آمریکا هم از این امر سوء استفاده می‌کنند تا هم مغزها را جذب کند و همچنین باعث تضعیف و عقب‌ماندگی ملل جهان مختلف خصوصاً مسلمانان شود. بنابراین مجلس، دولت و همه مسئولین باید زمینه‌هایی که جوانان و تحصیلکردگان ما امیدوار به آینده باشند را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در آمار و ارقام مهاجرین، اغراق هم صورت می‌گیرد و این بزرگنمایی هم توطئه‌ای است که دشمنان سعی می‌کنند ناامیدی را در میان جوانان ایجاد کنند اما وظیفه ما است که مشوق‌هایی را برای ادامه کار و انجام تحقیقات جوانان و نخبگان فراهم کنیم؛ همچنین نباید فراموش کرد که ایجاد اشتغال برای جوانان جهت امیدواری و ماندگاری آن‌ها در جامعه بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.