تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 12:36
کد خبر : 1965

ایلان ماسک: تراشه مغزی نورولینک آزمایش انسانی را آغاز می‌کند

ایلان ماسک: تراشه مغزی نورولینک آزمایش انسانی را آغاز می‌کند

دو کاربرد اول انسان که توسط دستگاه نورولینک مورد هدف قرار گرفته اند، در بازگرداندن بینایی و فعال کردن حرکت عضلات در افرادی است که نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ حتی اگر کسی هرگز بینایی نداشته باشد، مثل اینکه نابینا به دنیا آمده است، ما معتقدیم که می‌توانیم بینایی را بازیابی کنیم.»

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از رویترز، این شرکت در حال توسعه رابط‌های تراشه‌های مغزی است که می‌گوید می‌تواند بیماران ناتوان را قادر به حرکت و برقراری مجدد ارتباط کند. ماسک گفته این قابلیت بازیابی بینایی را نیز هدف قرار خواهد داد.

نورولینک در سال‌های اخیر آزمایش‌هایی را روی حیوانات انجام داده است، چون به دنبال تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای شروع آزمایش‌های بالینی روی افراد است.

ماسک گفت: ما می‌خواهیم بسیار مراقب باشیم و مطمئن باشیم که قبل از قرار دادن دستگاه در انسان به خوبی کار می‌کند.

او افزود: پیشرفت در ابتدا، به ویژه در مورد انسان‌ها، شاید به‌شدت آهسته به نظر برسد، اما ما همه کارها را انجام می‌دهیم تا آن را به صورت موازی به مقیاس برسانیم. بنابراین، در تئوری، پیشرفت باید تصاعدی باشد.

ماسک گفت: دو کاربرد اول انسان که توسط دستگاه نورولینک مورد هدف قرار گرفته اند، در بازگرداندن بینایی و فعال کردن حرکت عضلات در افرادی است که نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ حتی اگر کسی هرگز بینایی نداشته باشد، مثل اینکه نابینا به دنیا آمده است، ما معتقدیم که می‌توانیم بینایی را بازیابی کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.